Lönehantering: Yrkesrollen & arbetssättet

Kategorier av utbildning:

Lön, Grundläggande lönehantering

Lönehantering: Yrkesrollen & arbetssättet
Vad arbetar en lönekonsult med? Vilka ansvarsområden finns och hur är det att arbeta just som konsult? Vilken kompetens krävs för att axla yrkesrollen som löneadministratör eller lönekonsult? I denna kurs får du svaret på dessa frågor och mer om yrkesrollen och det konsultativa arbetssättet.

Grundkurs

1

Studieformation

Den inspelade utbildningen kan hittas

Varaktighet: 00:35:43
Datum: 05.06.2019
Inspelningen är tillgänglig tillsvidare

Vi använder cookies för att förbättra service och marknadsföring. Genom att använda webbplatsen godkänner du användningen av cookies. Läs mer om våra cookies X

Agenda

  • Vad är det för skillnad på en löneadministratör och en lönekonsult?
  • Vilka kompetenser ska en lönekonsult ha?
  • Var arbetar en lönekonsult?
  • Vilka är vanliga ansvarsområden i yrkesrollen?
  • Hur utvecklar man sina kompetenser inom yrkesrollen?
  • Det konsultativa arbetssättet

Föreläsare

Michelle Bobr arbetar idag i företaget Pay Data Flow – Quality Payroll Services som lärare i lön, kommunikation och engelska, och som processhandläggare, lönekonsult, lönerådgivare/coach och systemutvecklare på uppdrag inom lönebranschen. Michelle föreläser även om ämnet kommunikation och lön på olika mässor och samarbetar med SRF och är genom SRF Auktoriserad Lönekonsult.

Inspelning (Demo)


Detta är en demoversion, en inspelning under en period av 5 minuter.
Påbörja din kostnadsfria testperiodBeställ paket

Innehållsförteckning

1: Indexering
00:00:00 Inledning
00:00:33 Innehåll
00:01:29 Vad är det för skillnad på en löneadministratör och en lönekonsult?
00:03:36 Vilka kompetenser ska en lönekonsult ha?
00:21:07 Var arbetar en lönekonsult?
00:23:12 Vilka är vanliga ansvarsområden i yrkesrollen?
00:26:52 Hur utvecklar man sina kompetenser inom yrkesrollen?
00:30:34 Det konsultativa arbetssättet