Utveckla din kommunikation och dina kundrelationer - del 1

Kategorier av utbildning:

HR

Utveckla din kommunikation och dina kundrelationer - del 1
Syftet med kursen är att ge dig möjlighet att reflektera över din egen kommunikationsstil och få insikt i andras stilar. Vår utgångspunkt är teorin kring Extended DISC metoden med fyra olika färger. Målet är att ge dig färdigheter som stärker din relation till din kund samt tips hur du kan nå fram till människor med olika typer av kommunikationsstilar. Allt för att skapa goda och långsiktiga relationer med kunder, kollegor och externa parter.

Fördjupande

2

Studieformation

Den inspelade utbildningen kan hittas

Varaktighet: 00:35:05
Datum: 08.11.2018
Inspelningen är tillgänglig tillsvidare

Vi använder cookies för att förbättra service och marknadsföring. Genom att använda webbplatsen godkänner du användningen av cookies. Läs mer om våra cookies X

Agenda

  • Värderingar – attityder – beteenden
  • Joharis fönster
  • Kommunikation kroppsspråk, röst och ögon
  • Teori DISC
  • Genomgång av fyrfältsmodellen

Föreläsare

Eva Solberg arbetar idag som ledarskapskonsult och processledare i sitt egna företag Soleva education. Att få skapa förändring och utveckling där både individ och miljö får möjlighet att förbättras och förfinas är en stark drivkraft hos Eva.

Hon är civilekonom och har jobbat både internationellt och nationellt i både familjeföretag och stora koncerner, alltid i ledande befattningar inom b la  kundrelation och marknadsföring.

Inspelning (Demo)


Detta är en demoversion, en inspelning under en period av 5 minuter.
Påbörja din kostnadsfria testperiodBeställ paket

Innehållsförteckning

1: Indexering
00:00:07 Inledning
00:01:58 Agenda
00:03:14 Värderingar - Attityder - Beteende
00:04:56 Joharis fönster
00:08:35 Kroppsspråk, röst, ögon
00:11:52 HUR kommunicerar vi?
00:12:14 Vad är DISC ?
00:14:10 Mål med DISC
00:15:58 Vad påverkar beteendet?
2: Del 2
00:17:38 Bedömande uppgiftsfokus
00:31:36 Summering av 4 stilar