VANLIGA FRÅGOR (FAQ)

Vi använder cookies för att förbättra service och marknadsföring. Genom att använda webbplatsen godkänner du användningen av cookies. Läs mer om våra cookies X

På den här sidan samlar vi vanliga frågor om tjänsten. Om du behöver ytterligare hjälp kan du kontakta oss via kontaktuppgifterna på hjälpsidan.

VANLIGA FRÅGOR (FAQ)

Kursintyg

F: Hur skriver jag ut kursintyget i efterhand?
S: Efter att du loggat in hittar du kursintygen på din sida, som du även hittar en länk till på sidan Mina kurser. Du kan ladda ner intyg för en enskild prestation via intygsikonen. Du kan också söka efter och spara alla genomförda kurser från en bestämd period.

Inloggning

F: Jag har glömt mitt lösenord. Hur får jag ett nytt?
S: Under inloggningslänken står det ”Har du glömt ditt lösenord?”. Klicka på det för att beställa ett nytt lösenord.


Varför syns inte en kurs som jag gjort under mina
uppgifter 

F: Jag har genomfört utbildningen och gjort kurstestet, men det har inte sparats i mina kursuppgifter. Hur får jag en notering om att jag slutfört utbildningen?
S: Efter kurstestet är det viktigt att komma ihåg att trycka på ’Spara testresultatet’, vilket registrerar prestationen i dina kursuppgifter. Förmodligen har du glömt att trycka på det. Gör följande för att lösa problemet:

1) Gör om kurstestet -> du kan svara fel på allt, eftersom du redan gjort testet och fått godkänt en gång.
2) Tryck på ’Spara testresultatet’.
3) Kursen uppdateras därefter och antecknas som genomförd.

Webinar

F: Vad är ett webinar?
S: I ett webinar deltar du genom att titta och lyssna på en livevideosändning via din dator. För att delta behöver du bara en dator, en smarttelefon eller en surfplatta med högtalare eller hörlurar. Du kan ställa frågor till utbildarna under webinaret.

Videoinspelning/webinarinspelning

F: Vad är en webinarinspelning?
S: En videoinspelning av hög kvalitet görs av samtliga webinarer. För att titta på inspelningen behöver du bara en dator, en smarttelefon eller en surfplatta med högtalare eller hörlurar.

F: Jag använder Internet Explorer och ser ingen bild (svart) och hör inget ljud när jag spelar upp videon.
S: En del användare har haft problem med Internet Explorer. Du kan även använda tjänsten i andra webbläsare, som Chrome eller Firefox.